MODERIRANJE


Namen moderiranja je povečanje SKUPINSKE UČINKOVITOSTI. Delo moderatorja je vodenje procesa sestanka s posebnimi veščinami, tako da se lahko udeleženci učinkovito posvetijo vsebini sestanka.


Na sestankih se dogaja, da je porabljenega (pre) veliko časa, izgubljene so smeri pogovorov, pojavi se pasivnost udeležencev. Moderator vodi skupino ljudi skozi planiran proces sodelovanja. Njegovo vodenje procesa sestanka hitreje pripelje do konsenzualnih sklepov na sestankih.


Glede na cilje in pričakovanja naročnika moderator določi način izvajanja programa za sestanek. Z vodjem projekta uskladi metode dela tako, da jih prilagodi vsebini sestanka in interesom deležnikov.


Moderator s coaching veščinami učinkovito pomaga pri

  • motiviranju udeležencev sestanka za timsko delo,
  • oblikovanju sklepov sestanka,
  • hitrejšem sprejemanju odločitev,
  • postavitvi prioritet,
  • izdelavi akcijskega načrta.

PRIMERI V PRAKSI


KJE: oglaševalska agencija

KAJ: priprava projekta organizacije dogodka

KDO: dva tima kreativcev in izvajalcev organizacije dogodka

NAJVEČJI IZZIV: priprava ponudbe za projekt v kratkem času z upoštevanjem vseh idej udeležencev

KAJ je bilo bistveno DRUGAČE z vključitvijo moderatorja:

    • fokusiranje na cilje
    • sprejemanje idej vseh udeležencev
    • jasna razdelitev nalog med srečanji

KJE: manjše storitveno podjetje

KAJ: razvoj novih storitev

KDO: tim podjetja

NAJVEČJI IZZIV: poiskati nišne storitve podjetja in začeti z aktivnostmi takoj

KAJ je bilo bistveno DRUGAČE z vključitvijo moderatorja

    • porodile so se nove ideje o katerih se sploh prej ni razmišljalo
    • konkreten akcijski načrt

KJE: srednje veliko podjetje za razvoj informacijskih rešitev

KAJ: uskladitev funkcionalnosti informacijske rešitve

KDO: razvijalci podjetja in uporabniki

NAJVEČJI IZZIV: potrditi funkcionalnosti rešitve s strani uporabnikov

KAJ je bilo bistveno DRUGAČE z vključitvijo moderatorja

    • razvijalci in uporabniki so začeli uporabljati isti jezik, pogledi na  rešitev so se uskladili
    • uporabniki so lahko jasno povedali svoje zahteve
    • glasovanje s pravico veta je povečalo možnost odločanja in odgovornost pri uporabnikih

5 vprašanj, ki vam lahko pomagajo pri odločitvi ali pokličete moderatorja

1. Ali se vam dogaja, da je na sestankih aktivnih samo nekaj ljudi?

2. Imate občutek, da je pri sprejemanju odločitev aktivno vključena le manjšina prisotnih?

3. Kako pogosto se vam dogaja, da se razprava razvija v drugo smer kot pa ste želeli?

4. Kolikokrat so zaključki sestanka 'ostali v zraku'?

5. Ali težko uskladite interese prisotnih?